onsdag 19 mars 2008

Djur i staden (Uppdatering)


Jorå, Sköldpaddan står kvar.

När fotot togs kom några barn och sa till mig att man inte fick klättra bland stenarna för att man kunde rammla i vattnet... Så jag gick ner.

När jag sa att det fanns en sköldpadda vid vattnet så glömde dom bort vad dom sagt å deras mamma fick hjälpa dom upp för att se den. En liten besvikelse kunde urskiljas för det var ju ingen riktig sköldpadda.
Men lite spännande var det allt ändå för nu kände dom till en hemlighet som nästan ingen annan vet om.

5 kommentarer:

Boas sa...

jag tycker att det är jättespännande som läsare att man får inte riktigt grepp om hur stor sköldpaddan är.
På första bilden ser den jättestor ut. Men på andra bilden ser den feber-liten ut jämfört med stenarna.

-jag

Anonym sa...

Mystikens dimma tätnar... hur stor e den igentligen...?
Ett besök hos den är det enda sättet att få ett svar.

Boas sa...

Tänk om du lögnar?
Tänk om den är i Lomma istället för Malmö?

/En viss skeptiker

Frida sa...

Det finns riktiga sköldpaddor i vallgraven vid malmöhus slott. har man tur kan man även hitta i pildammsparken. det kan du säga till besvikna barn i fortsättningen!

J sa...

Åh finns det!? Dom ska jag lätt leta opp!