måndag 24 mars 2008

Djur i staden (andra sidan atlanten special)


Ibland brukar jag roa mig med att klicka 'nästa blogg' uppe i bannerfönstret. Det känns lide random och man kan hamna lite varsomhelst, rätt ofta hamnar man på typ Familjen Anderssons blogg (tradit) eller någon spansk blogg (fattar nada).
Idag kom jag till en snubbe i brasilien (tror jag) som gör djur av skrot, typ svetsar ihop dom. Mycket fina e djuren, titta bara:


En Fisk

En Groda



och en Alligator

Vill du se fler skrot-djur så kolla in bloggen hans: http://alecurtto.blogspot.com/ . Kanske kan en viss Frida med portugisisk språkkompetens berätta lite närmare om projektet?

3 kommentarer:

Frida sa...

hmm han verkar vara latino men hans sida är på spanska så brasse är han nog inte.. grymt kul i alla fall och vilken skön prick han verkar vara. svetsar ihop alligatorer och katter och grejer. Man kan liksom inte låta bli att undra "ja var får di allt ifrån?!"

Frida sa...

Jag har förresten efter detta inlägg blivit beroende av att klicka nästa blogg - en funktion som helt undgått mig innan.
Jag har hittat en del sköna, men mest är det bäbisbloggar och annat traodet. och jävligt mycket spanska.

J sa...

Ja där kan man sitta å klicka sig vidare i all oändlighet, förevigt. Det jag senare har kommit på e att skriva om hans blogg lätt kan te sig som 'kaka på kaka' -principen. En blogg om en blogg...